onsdag 17. november 2010

CD anmeldelse

A DAY TO REMEMBER - WHAT SEPARATES ME FROM YOU

Festival sommeren i Norge hadde et bredt spekter med band som spilte. Jeg har allerede anmeldt Belle & Sebastian som spilte på Slottsfjell, dette bandet spilte ikke på slottsfjell men Hove festivalen i Arendal. Bandet stammer fra Florida og startet sin ferd mot verdensdømme i 2003 og dette er deres fjerde studioalbum. De ikke alt for kjente "A day to remember" blander hardcore og pop-punk noe som gjør at ikke bare emokidsa liker dem.

CDen åpnes med sangen "sticks & bricks" en sterk låt som setter en rød tråd for resten av albumet som er fyllt med fengende og harde låter. Det ble ikke en ny "If it means a lot to you" men jeg setter en pekefinger ved sangen "This is the house that doubt buildt" som den nye hitten blandt jentene. Hele CD'en er spekket med ny og ikke minst bra musikk. De fortsetter med sine fengende gitarriff som får deg til å ville hoppe, danse og headbange på en og samme tid i tillegg fortsetter de med hypnotiserende trommespill og ikke minst like bra vokal som alltid.

Selv om det er ufattelig vanskelig å peke ut den beste sangen på albumet så blir sangen, jeg personlig, synes står ut som et hjemmelaget stykke ostekake med norske jordbær på toppen ingen ringere enn "2nd sucks" hvor de virkelig går tilbake til røttene sine. Foten min er ikke stille et sekund og alt jeg klarer å drømme meg til er neste konsert som forhåpentligvis blir snart.

Alt i alt har A day to remember igjen kommet med en fantastisk CD.

6/6

___________________________

VG valgte og ikke anmelde denne cden.. Wtf? Hvorfor ikke? Fordi de ikke er verdige nok for dere, fordi ikke nok personer hører på dem? Nei si det, jeg synes egentlig ikke bare VG skal ha kritikk for dette for jeg har enda ikke funnet en eneste norsk avis som har anmeldt denne fantastiske cden så buuuuu!

Fremtidige anmedlelser blir:

Datarock på Garage
MY chemical romance sin nye CD