fredag 22. oktober 2010

Belle & Sebastian "Write about love"


Belle & Sebastian er kjent som et sukkersøtt Indieband fra Glasgow der de startet opp i 1996. De spilte på slottsfjell i sommer noe jeg var så heldig å få med meg! Nå har de kommet ut med en ny CD som er spekket med nye sanger inpakket på kjent og kjær måte. CD'en starter med sangen "I didn't see it coming" som tar deg med på en
melodiøs og (som sagt) sukkersøt reise gjennom "write about love". Vokalisten Stuart Murdoch klarer med sin særegene stemme å trekke deg inn i musikken og virkelig roe deg ned. Den lystige sangen "i'm not living in the real world" får deg til å ville sprette opp med jazz hands og danse rundt i
stuen mens den aukustiske sangen "read the blessed pages" trekker deg ned på bakken igjen og slipper harmonien fri inni deg.

En perfekt CD for det kalde været som kommer snikende på nå.

5/6

____

VG valgte å legge stor vekt på at vokalisten sin stemme, som, for noen, kan virke litt sær. Vel, den er særegen. jeg er ikke så stor fan av Belle & Sebastian selv men jeg er ikke såpass idiot at jeg lar det trekke ned en anmeldelse. Jeg vet veldig godt at jeg ikke kan noe for den stemmen jeg har så jeg regner med at han ikke kan så veldig mye for sin heller. Så VG, bli litt mer modene, ta dere litt mer tid til å høre på CD'ene eller sett noen til å jobbe med det som virkelig vil og ikke øsnker seg bort til Irak for å dekke opptøyer der.

Ha en god helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar